Saturday, October 01, 2011

Sayu dan tergamam dengan ciptaan tuhan


Lukisan oleh Marissa bertajuk Sekuntum bunga di Syurga 


Ye. Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.

Mampukah kalian tergamam? ye .
istilah ayat terpesona tak sesuai langsung untuk dimaksudkan.
tapi tergamam adalah lebih tepat.

Aku sungguh tergamam dengan ciptaan tuhan. dengan bagaimana DIA menciptakan manusia punya akal dan jiwa. aku amat tersentuh. bagai jiwa kecil ku ini dicuit lembut dengan lagu ni. ia bukan lunakan suara manusia. tapi kelunakan suara hati manusia yang disampaikan melalui alat. maka dapat didengari betapa jiwa nya mampu mencuit jiwa aku. entah macammana, aku pun terbuai sama dek kelunakan suara itu. ia tidak menggoda tapi aku seolah- olah berjalan seiringan dengan lenggok lagu tu lantas terimbau saat-saat yang pernah berlaku dalam hidup ni. lagu ni sesungguhnya hidup. hidup dalam setiap jiwa- jiwa kecil meski jika diletakkan microphone di setiap dada- dada manusia, belum tentu dapat didengari. argh... syahdunya lagu ni.... mata aku pun berkaca. di perenggan- perenggan tertentu membuatkan aku tersenyum seendiri. Nikmatilah keindahan ciptaan tuhan ni yang terlahir dari bunyian yang hebat hasil kecerdikan manusia ciptaan- NYA. Roller coaster oleh Mike Kalombo.


Ya Allah. Indahnya ciptaan Kau. Kau menciptakan manusia yang punya akal dan jiwa. Aku sungguh sayang sama Kau. aku rindu sama Kau, ya Allah...... Kau memang hebat! Benar pada kata-kata alim cendikiawan bila mana berlaku kekecohan di kalangan masyarakat bila berlaku sesuatu yang ganjil. Dan dan mereka katakan Hebatnya ciptaan tuhan. Tapi aku lebih cenderung pada kata- kata alim cendikiawan. mengapa perlu kita terkejut untuk itu semua? Tidakkah kita nampak akan kehebatan tuhan bila mana tiap kali kita bernafas? 

Begitulah kehebatan tuhan. Aku rindu pada tuhan. semoga aku berjaya bertemu dengan tuhanku dalam keadaan aku yang baik. DIA lah cinta hati aku. Tak sabar nak dating dengan DIA. Aku sentiasa berharap DIA menerima aku. Jadi, tiada istilah menerima seadanya andai kini aku masih punya waktu untuk menyiapkan diri. Oh tuhanku...Aku rindu pada MU..................








2 comments:

Anonymous said...

...err...huduuuuuuuhnya....

Anonymous said...

maksud wa lukisan tuh....no ofen

Pengkongi SECRET