Thursday, September 01, 2011

Syawal kedua

Aku menyendiri sendiri
Seringkali sendiri melihat diri dari hati

Ke mana aku mahu pergi
Tak mampu ku sorokkan kesedihan, kerinduan dalam satu ruang yang kecil
Akhirnya terpapar di wajah
Sukar untuk bendung
dengan dugaan mendatang tak henti
Hampir terlupa bagaimana rasa 'lapang dada'

Waktu, ruang dan peluang

Mungkinkah waktu ini dipanggil waktu cabaran
Saat waktu yang tepat untuk menilai keupayaan aku menganalisis, menterjemah dan bertindak
Segalanya tercabar sungguh

Kekuatan ku hanya satu.
Redha.

Redha dan pasrah bukan sama.
Berbeza dan aku pilih redha.

Terima tak bermaksud mengalah.
Tapi mencuba meski tak pasti akan peluang kemenangan

Tidak apa
Aku usahakan.

Apa aku fikir
Aku tak mahu menayang wajah kalah
Tak ingin.

Usaha, Doa, Tawakal kepada Allah.

Insya- allah. Amin Ya Robbal Alamin




No comments:

Pengkongi SECRET