Saturday, April 02, 2011

Berangan atau mimpi

Hobi ku, window shopping. anytime, anywhere. kat mane2 pun takpe. yg penting, ade kedai utk aku singgah, DAN CUCI MATA.



Certain orang suka shopping. haha berbeza dengan aku. window shopping dan SHOPPING sahaja. jauh beza tu. nak tau ape? haaa..... tak semua orang boleh tafsirkan. tapi dari perspektif aku la. sbagai kaki window shopping tegar. hahaha... masok kedai tu wajib la. duit dalam purse tu, TOLAK TEPI. takde hal. haha... tp
tips yg penting, jgn la ko wt muka orang yg sengkek gle dan desperate nk membeli. CONFIRM la salesman/salesgirl/ promoter tu juih kan mulut ,sambil memberi jelingan mata  yg over access soh ko klua dr kedai diorang. hahah





One more thing, ak dari dlu, hingga kini, gemar dan sangat la suke kalau aku gi mane2, suma barang ade dalam tangan aku. AIR, make up, TEPON CANGGIH, purse, SDBD, t-shirt spare, deodoran, SIKAT, charger talipon, kalo ade mp3, ngan charger mp3 kena ade dlm beg, dan yg paling penting, SUMA BARANG yg aku mention kn tadi, sentiasa ade di sisi aku. DALAM SATU BEG!!


KENANGAN mase blaja di ipta dlu, aku pernah timbang beg galas aku, barang2 yg ak mention tadi+laptop. ade la dlm 7 KILO!! PATOTLAH BERAT. tapi.... xleh la. hari2 ak bwk byk tu. even ak sndiri mengeluh penat, sakit bahu  segala. tulah tabiat aku. susah2. susah kalo xde barang ak depan mata, =p
kalau p bejalan jauh, ya ampon...AKU BAWAK SELIMOT TIDO. dalam bas ekspress pon, ak balon jugak. lantak la. klo pakai sweater je, coverage tak kuat dan tak meluas. ngan selimot satu badan aku leh bungkus. heheh tak sejuk.

GELARAN... secret ni DORAEMON!! cis! hahaha. ye ar, tak leh nak salah kan jugak.haha nk ape? biskot pn ade dlm beg. takot tetibe klaparan. emergency food la katakan.heheh=). secret selalu menjadi watergirl bergerak.haha.. "secret ade air tak, nk sikit.." aku ni da jd muka AIR.



tu suma kenangan dan MASIH BERKEKALAN SEHINGGA KE HARI INI. ni kisah masih single. adu... dan kini pun bujang lg namun not available. nak bergerak sana sini, dengan tabiat aku yg ske membawa segala harta yg ada, agak2 leh survive ker? di saat ini, aku terdapat idea  barang baru yg aku perlu bawa. ye. RICE COOKER. gle. watever. bukan aku, ak ni, mmg kuat brangan. hehe. ok. alkisah nya begini,ak teringat dlu2 time ade frenster dan facebook tak wujud lg kot, ade la akaun sape ntah ak bukak. gle ar. ak usha gmba seseorang bersama keluarga. ak tak tau la diorang ni mmg idop merantau atas jalan atau berkamping. kalian tahu? haha diorang ade van. p pantai. dan. picnic. dlm gamba, ade KHEMAH KENDURI CANOPI, DAPOR, TONG GAS, MEJA, KERUSI UTK RAMAI ORG, BEKAS POLISTRIN TONG AIS, BOTOL2 SOS SEGALA MACAM BRAND, mak dato'..... boleh muat dlm 1 van. kentang gle.


JADI... dari situ lah bermula nyer impian saya utk mengembara. hahah... tapi nk suma ade depan mata. ape yg ak leh cakap.hehe... aku tak mo van. sbb mcm huduh sgt la. mcm org nk p bniage je. tak sesuai la ngan aku. aku tak la kate, org beniage pkai van  huduh. bukan itu maksud ku. aku klo niage, pakai van jugak. cume klo nk jalan2 cini sana round2 malaysia, lebih baik ak cari kenderaan yg mcm van tapi kiut skit.heheh.. jadi, ble aku da usha2, tedetik la di hati ku utk memiliki si comel ni. kiut kn. aku tak mo la publish terang terangan gmbo si comel ni, takot tak dapat.  pepehal, comel kan.haha ak da berangan nk simpan RICE COOKER KT bonet blakang.haha aku rase, org yg dok seat blakang leh la kot, siap menambah lauk dan sesenduk dua nasi tambah. impian aku. semoga jadi kenyataan. aku ske pink. kalian?


TERLUPA nk cte. kisah lucu ku mase pameran si comel. haha...org lain dok merasa seat driver, tapi ak dok seat belakang skali!! hahah mgkin sbb ak mmg slalu duduk seat blakang kot. selesa ko.  kaki xperlu lipat dan tak perlulah kalian mencium lutut ye. =) just nice. tapi sekarang, aku da advance da. haha aku nk test drive pulak!! SEBAB AKU DAH ADE LESEN MEMANDU!! "P" la tapi.hehe truje gle aku. hahah

kan. tak sangka. ble da de lesen, segala nya berubah. impian kecik jadi semakin besar. kalau dlu dok brangan, kini boleh jadi kenyataan.

ape yg kalian brangan kan? dan ape impian kalian? bitau la sama saya.

No comments:

Pengkongi SECRET