Thursday, August 18, 2011

Perbicaraan pun bermula.

Bermulanya perbicaraan
Tak pula ditentukan waktu dan tarikh
Masa seakan terhenti tapi hati petah berbicara


Bising suasana di sana sini
Bingit
Entah dari mana datangnya
Tak tenteram jadinya
Yang jelas suara aku berbicara


Ke mana harus ku tuju lagi
Diam membatu itu lebih baik gamaknya
Juga tak
tenteram dibiarkan bunyi yang membingit


Bagai menarik seurat rambut dalam tepung
Malang sekali
Tepung membasah pula
Jadi bagaimana?


Hanya aku mampu laku ialah
Teruskan berbicara
Lagi kuat ku berbunyi lagi bagus
Makin aku dengar suara hati aku
Lagi aku faham apa ingin ku


Ya
Persoalan.
Pedulikah aku pada yang berbunyi?
Ya jawabku
Aku peduli.
Aku dengar tapi aku diam
Mampukah aku bertindak?
Jawabnya nanti dulu


Sekali lagi bukan lambat
Tapi sekali lagi ku nyatakan
Sekeliling ku tepung
Ya Tepung
Tepung yang basah.















No comments:

Pengkongi SECRET