Sunday, February 03, 2013

2013


Bismillah.

Setelah sekian lama menutup tirai tahun- tahun yang lepas, kini aku kembali.
In sya- Allah dengan satu perasaan yang aku pun tak pasti. Manusia itu mudah lupa.
Begitu juga aku.

2013
Lama sungguh aku menyepi. sungguh. Entri terakhirku pada 28 June 2012. Ia suatu petanda yang baik. Why? 2 July 2012 ialah tarikh keramat dalam hidup aku. Aku diterima bekerja setelah setahun menganggur yang diselang selikan dengan kerja yang ntah apa- apa. maksudnya kerja yang tidak serius. Alhamdulillah. bermula 2 July kehidupan aku pun mula busy, sampai blog aku tak terusik.

Alhamdulillah. itu suatu petanda yang baik.

Namun, aku merasakan sesuatu kekurangan di sepanjang perjalanan. Aku terlalu mengejar impi.
Aku cuba macam- macam kaedah, barangkali mencontohi dan bereksperimentasi dengan kaedah yang telah digunapakai oleh rakan- rakan lain untuk berjaya. Ya, aku bersungguh- sungguh.

Dari hati ku, Ya, Sungguh penat sekali. Sampai di suatu tahap aku bapak bosan!
Entahlah. itulah yang terkeluar dari mulut ku hari ini. Setelah sekian lama aku memendam rasa dan tercari- cari. Jawapan sudah ada di depan mata. Dan mata hati aku juga bersetuju dengan kata hati ku. Mulut juga sudah terpacul, maka sahlah apa yang aku rasakan selama ni. Jawapannya,

" Aku akan gunakan kelemahan aku untuk berjaya."

Ya... Itulah kata hati ku. Selama ini, aku pandang orang lain untuk berjaya. Aku meletakkan mereka di depan aku. Aku kaji, aku ekperimen setiap langkah, aku uji dan aku rasa. Akhirnya aku rasa tak kena. Sehinggalah saat sebelum aku mencoretkan segala kata- kata di sini. Sungguh pedih. Ku rasakan mataku mula berkaca panas suam- suam kuku. Aduh. dadaku mulai sebak. Lalu aku tarik nafas.



Terima kasih pada yang Maha Kuasa. Allah s.w.t

Kini aku sedar. Sebenarnya nak berjaya, kita kena lihat pada diri. Ya..... ukur baju di badan sendiri. Melihat cermin pun ya juga. Kini aku rebah dan mengalah. Serius kata ku. Sudah sampai satu titik noktah untuk segalanya. Aku sudah cukup penat mengejar sesuatu yang tak terkejar oleh kudrat ku. Aku akan mulai langkah baru ku dengan sesuatu yang lama. Iaitu diri aku sendiri, jiwa ku kembali saat aku mencoretkan segala isi di sini. Lihatlah aku. Lihatlah gaya ku selama ni melalui penulisan. Aku rasa damai. Aku rasai jiwa aku selama ini. Aku rindu dan aku rasakan bagai roh ku kembali pada jasad yang asal. Ya aku sudah kembali. Inilah aku. Siapa aku ialah penulisan ku.

Aku akan gunakan kelemahan aku untuk berjaya. Mungkin selama ini aku rasakan menulis ialah hobi tapi mulai saat ini, ia bukan lagi hobi. Kini, aku baru sedar, menulis ialah jiwa ku. Entahlah dari mana datangnya jiwa ini dan aku selesa. Sudah berapa lama tidak aku menggunakan kata- kata seperti dalam blog ini. Patutlah hidup ku selama beberapa bulan ini seperti hilang arah.

Sudah pasti terasa kelainannya. Siapa yang bisa berbicara seperti ini di dunia nyata.
Hanya aku bercakap dan berkomunikasi di alam maya. Aku berjanji untuk teruskan berbahasa seperti ini. Ya. Hanya di blog saja aku mampu berbicara seperti ini.

Aku harap, dapat lah aku termui rakan- rakan baru yang juga bisa berbicara seperti ni.
Kerana aku rasa kehadiran jiwa ku bila berbahasa seperti ni.

Dalam dunia nyata ingin saja aku katakan pada diri ku sendiri....

" Ini semua POYO!!!"

hahahaha.......
Selamat semua.
hehehe


No comments:

Pengkongi SECRET