Wednesday, June 01, 2011

Terkadang

Terkadang.
nak membenci.
tak mampu.

nak pergi.
berat.

Cuba bertahan.
selagi mampu.

yang melihat.
membocor mulut.

aku menanggong.
aku rasa

mereka hanya tahu
membocor mulut

sakit hati
tak terkata

walau cuba diringan
tetap sendiri
apa jua sendiri
tiada teman
membantu

cukup la membocor mulut.
kau hanya tahu membocor mulut

aku yang menampung yang sedia ada
ditambah luah mulut bocor mu itu
lagi bertambah beban di bahu
berendam racun di hati

sakit
sendiri

aku kena tahan
aku tahu siapa diri aku
dan aku tahu nak sayang diri aku
dan selama ini
aku sendiri.
ketawa sendiri
menangis sendiri
memujuk diri sendiri

orang lain hanya mampu membocor mulut
dan suka membocor mulut
dan tak mungkin berhenti.

aku sakit.
penuh racun dalam hati
hamburan dari mulut bocor itu.



No comments:

Pengkongi SECRET