Friday, June 10, 2011

Kenapa begitu?


Ni semua gara- gara Secret tertuka channel RCTI indonesia kol 3.30 pagi tadi. aish...
hahah
bagos2. tup2 ada cte epic movie yang macam pernah secret tengok di zaman lampau.
eceh. tak boleh belah. haha
secret dalam ingat- ingat lupa tajuk movie ni, sempat lagi berbangga diri.
haha. lepas ni, babak piung2 pedang sampai salji turun.
pastu, awek yang dah mati terkena pisau kat jantung, dengan tiba- tiba bangon.haha
tergelak sendiri sambil tengok babak awek naik kuda dan tiba- tiba ade pisau melayang ke arah dia.
huhu
sweet kan. 
bila tiba- tiba kita leh ingat balik jalan cerita yang kita pernah tengok dulu.

haha..

dalam pada tu, secret tertanya- tanya pada diri,
apa ek tajuk epic movie ni?
tahon bila hah?
aku rasa, macam aku tengok kat panggong.
tapi kat mana.




rasa nya aku tak pernah tengok cte ni depan laptop
sebab aku ingat , aku tengok babak diorang berasmara dana di celah- celah lalang tinggi dalam utan tu, aku tengok sorang- sorang. dalam keadaan gelap.
dan skrin tu besar gila.

untuk menamatkan kekongfiusan diri, secret menggoogle la. 
tajuk tak ingat.
maka secret google : EPIC CHINESE MOVIE.
hehe
jumpa!

HOUSE OF FLYING DAGGERS

gembira gila okey. tengok-tengok kat IMDb.com. cerita ni tahon 2004 !
sah!!

tahon 2004, kat melaka!
yeah
kat MP @ Melaka Parade! huhu

Tempat pertama Secret mula berjinak- jinak ngan panggong wayang.hehe
 lantak la kalian nak kata apa,hehe

Secret lebih layan perasaan kalau  masok panggong sorang2. huhu
feel lebih beb.
300% perhatian secret terfokus pada skrin panggong.
huhu

bila dok sorang2 ni. kalau feel terlebih sudah,
nak nangis menjurai- jurai air mata pun, secret tak kisah.haha
macam tengok NUR KASIH THE MOVIE baru ni. sama la tu.huhu 
Mencurah air mata bak air terjun .huhu

Serius . Secret tak expecting yang secret mampu dan masih ingat lagi jalan cte House of Flying daggers ni.hahahhaha.
best siot. paling best. secret tak ingat nama watak hero dalam cte ni dengan spesifik.
tapi perkataan pertama yang keluar dari mulut secret bila terpampang babak muka hero ni, 
ialah
ANGIN!! 
Omg! cerita ni ker?? best ni. aku pernah tengok dulu.huhu

dan dan dialog antara hero ngan awek ialah bla..bla..bla...ANGIN...bla..bla...

haha

SAH!!
 AKU TAK SILAP! MMG CITE NI AKU PERNAH TENGOK. OMG...
BEST NYER... YANG PASTI ENDING CTE NT, AWEK YANG DAH MATI  IDOP BALIK DALAM SALJI.HAHA BENGONG PUNYA CTE. ADE KE LEH IDOP BALIK. HUHU

=)
Tersenyum panjang.
tetiba leh ingat balik semua jalan cte . awek baju ijau. pakai topi vietnam. comel der. huhu
tapi ganas. ada askar2 pompuan tapi cun nak mampos. serius secret tak tipu.

bila kira- kira balik. ade 8 tahon jugak ek.
secret tengok cte ni thon 2004. sekarang stil ingat jalan cte. huhu hebat jugak daya ingatan aku.haha
comel kan. ye ar. time 2004, aku ni buta lagi bab youtube, download segala. movie2 ni, aku tengok kat panggong je.
ingat lagi. movie pertama aku tengok kat panggong wayang ialah

THE PHANTOM OF THE OPERA.


peewwiiittt...
haha
kalian jangan gelak.

secret ni, taste lain macam skit.huhu
secret suka classic english, orchestra memang secret layan. nak nak lagu VIVALDI - FOUR SEASON (WINTER). memang membara semangat ku.huhu
lagi, secret suka short films. ala2 karya yasmin ahmad. secret selalu nya tengok kat CHANNEL ART CENTRAL (Singapore). Tapi channel tu sekarang dah rebranding nama jadi OKTO. best wo, memang aku sayang sangat channel ART CENTRAL@ OKTO ni, sebab diorang memang ada slot SENI. yeah. ALL SORT OF SENI lah. films ada, tarian ada, orchestra lagi ada. huhu. banyak la. 
kalau diorang tayang shortfilms lagi best. hok international la dia tayang.
secret pernah tengok yg dari Japan, Iran. yang iran punya cite tu best. tapi macam  biasalah, secret memang lupa ingatan skit part nak menghafal tajok cte. huhu

hehe... secret memang tengok movie.
dan paling penting.
bila tengok kat dalam panggong,
LEBIH FEEL.
ngan sound system yang mantop. ish3. best woah.
ingat lagi tengok spiderman 3 ngan adik aku.
bergegar seat.huhu mantap punya impak sound. huhu

=)

Ape pehal pun, MAJU LAH FILEM UNTUK NEGARA.
TAPI KALAU FILEM SAMPAH YANG DOK HARAPKAN PELAKON POPULAR, TAPI LAKONAN HAPRAK, TAK YAH LA. MEMBAZIR DUIT AKU JE.

aku ni, kalau tengok cte, bertahon aku ingat walau aku tengok sekali je.
kesimpulannya. kalau cite tu best. memang bertahon2 aku puji.
tapi kalau cte tak best,
haha.
jangan marah lah kalau secret dok ungkit cte yang tak best. hehe

adios amigos.huhu

OH YA. TIKET WAYANG PERTAMA SECRET BELI ITU IALAH RM 16 UNTUK 2 ORANG.
RM8 KOT SORANG. HEHE=)

dulu lah...
sekarang beliau sudah berkahwin. ceh...
orang rumah tengah pregnant anak kedua.
huhu
anak sulong  dah ARWAH dalam perot!
PADAN MUKA KORANG. LAHANAT LAKI BINI TIPU AKU.

ALHAMDULILLAH. SYUKUR NIKMAT. MALAYSIA MAJU RAKYAT SELAMAT.

lalalalala...

sesungguhnya secret sangat- sangat percaya pada HUKUM KARMA. oh yeah...
Kesabaran dan penderitaan ku berbayar walau aku tak pernah balas dendam pada korang laki bini.
ngeh2. 

ALLAH MAKBULKAN DOA AKU YANG KORANG LAKI BINI ZALIMI.
padan muka
padan muka
padan muka
padan muka
padan muka
padan muka
padan muka
padan muka
padan muka
padan muka
padan muka
padan muka

ok. selamat.assalamualaikum









No comments:

Pengkongi SECRET