Tuesday, April 19, 2011

SAJAK/POEM :Kecelakaan yang bermakna

Kecelakaan yang bermakna 
oleh Secret
Kredit Picture : Marissa Art Gallery

Bila tak mampu bangkit
Aku rasa mahu berlari
Aku mahu mengejar sekuat hati
si mulut lahanat

Mulut-mulut...
Mulut si Celaka
Yang aku tidak tahu identiti mereka
Adakah mereka mengenali aku?


Kau biar aku sendiri
Aku tidak mengapa
Tapi mengapa kau pergi
dan menyebarkan nista?
Adakah aku benar-benar sendiri?
Tapi aku diibaratkan dikejar hantu dalam mimpi celik

Ah ! Sakit hati ku
Ada kau kira?
Berapa nilai helai tawa kau bila aku berduka?

Tidak mengapa
Aku tetap aku
Walau aku jatuh terduduk
Tak mampu berdiri
Sememangnya ada kau kisah?

Jadinya perlu aku nyatakan di sini
Aku tak perlu engkau
Tapi bayang engkau aku kira perlu
Mungkin tanpa kehadiran engkau
Aku mungkin akan mati dalam jasad yang bernyawa ini

Jadinya aku ingin mengucapkan
Terima kasih
Kerana kurasakan penting
Kerana tanpa mulut-mulut celaka
Mungkin sampai bila-bila aku akan berada dalam lingkungan kecelakaan kalian.

Terima kasih kerana hari ini,
Aku bangkit jua.

Assalamualaikum





No comments:

Pengkongi SECRET