Saturday, April 09, 2011

Surat kepada semua yang bakal Bunuh diri dan jiwa

Iya. Seakan secret teguh dengan tajuk yang kasar itu. Teguh. Kerana pernah jatuh dan berdiri kembali.


Secret tidaklah pandai berkata- kata yang mampu menusuk kalbu dan raga setiap pembaca. Seboleh mungkin, secret cuba. Secret suka cakap benda penting. Jadi sekiranya
ayat itu kelihatan tergantung, maka fahamlah. Secret tak suka serabut sangat sebab mungkin bila berbunga akan terkeluar debunya. 

Secret nak kongsikan rahsia mati hidup semula secret. Ya, hidup mati itu di tangan Tuhan. Siapa pun tuhan kalian, secret tak nak masuk campur. Perumpamaan-perumpamaan indah untuk secret sampaikan mesej di sini adalah...


"Bila mata pedih, termasuk habuk, curahlah sebanyak mungkin air paip di mata agar keluar cepat. Sebab mata dah sakit sangat. Curah lah dengan tangan sendiri sebab hanya kita sahaja yang tahu di mana tempat yang sakit sangat tu."
 - SECRET

Kata Anthony Robbins : Halatuju hidup (Destiny) awak terbentuk adalah pada 
saat awak membuat keputusan.
 " It is in your moments of decision that your destiny is shaped"
- ANTHONY ROBBINS

"I know of no more encouraging fact than the unquestionable ability of man
 to elevate his life by a concious endeavor."
 - HENRY DAVID THOREAU

"We will either find a way, or make one."
-HANNIBAL

"I am not discouraged, because every wrong attempt 
discarded is another step forward."
-THOMAS EDISON

"Life is either a daring adventure or nothing"
-HELEN KELLER


Pesanan secret:

1 Jangan membataskan bahasa untuk mencari
 jawapan hidup mati anda. Pergi cari kamus!. 

2 Hidup mati di tangan tuhan. Sentiasa lah bersedia keadaan diri agar TER MATI dalam keadaan indah 
dan bukan selaputi dosa yang kekal. 
Sesungguhnya Allah itu MAHA PENGAMPUN dosa- dosa hamba- hambaNYA. 

(Secret pernah dengar akan 1 kata-kata ni tapi tak tau siapa yang berkatanya. Aku lebih rela tinggal di penjara jika cara ini dapat mendekatkan diri ku dengan pencipta KU. daripada hidup bebas dimakan binatang buas ***sila betulkan jika salah)


3 Tanamkanlah harapan agar mati mu di sisi insan yang menghargai nilai diri kamu. 
Bukan kamu yang menilai siapa dan siapa. 
(Kalau ayat kasar secret lah, kalau boleh, 
secret nak ada orang ciom 
di dahi JENAZAH SECRET sambil ada background music surah yassin.)







6 comments:

Anonymous said...

nice one. i just come n see ur link shared in bn. nice really. keep it up.

Marissa said...

@anonymous: tq. i just want to share my experiences and it would be more priceless if i share it with others and tell everybody to wake up from fall and dont just stay after falling and failing. what i did i just now it's called a whisper to the tiny kid in everybody's soul.for good =)

Membunuh lalat dikala sunyi

Anonymous said...

tq...indah kata2 tuw... tp cmneklow jtuh m xleh b'diri lg?

Marissa said...

@anonymous 14 april 11.27pm.
welcome =) thanx for the puji- puji itu.huhu. macam nilah. kalau macam awak cakap tu.'tp cmneklow jtuh m xleh b'diri lg?'.. saya suka soalan awak tu. ok saya tak reti jawab direct. normally kata2 saya ibarat masok highway PLUS lepas tu sesat dalam highway tu sendri. huhu
ok. in funny and easy way for u to understand. macam nilah. awak kata, dah jatoh kan. boleh bangon. tapi, soalan awak tp cmneklow jtuh m xleh b'diri lg?. ok. kalau kat malaysia ni, orang kita akan kata istilah yg sesuainya OKU. kenapa?mgkin disebabkan kecacatan fizikal yg mengurangkan kebolahan seseorang (dalam kes ni) tak leh berdiri lah. jadi nya. sebagai rakyat malaysia, kita kena lah mendaftarkan diri secara rasmi sebagai salah seorang OKU. ok. awak da nampak belom point saya? ok. takpe. next point.
Bila da daftar. officially you're registered OKU. so, is it u just an OKU? a word only? for nothing. jawapan nya tidak. kenapa? rakyat malaysia baik hati, da bayar cukai, pemimpin negara kita pun tak kira lah parti apa pun, akan perjuangan(tak banyak sikit pun ade la) UNTUK RAKYAT. jadi. kenapa? untuk kita semua. yg awak cakap tadilah.tp cmneklow jtuh m xleh b'diri lg?. faham?
awak. rakyat malaysia ni tak termasuklah pengunjung, pelancong, pekerja antarabangsa yang ramai2 yang sama2 duduk atas tanah yang awak pun berdiri sama, ADA. WUJUD.HIDUP.FLEKSIBEL.. Kenapa saya cakap macamni? sebab apabila kita dalam situasi yg awak kata tu . kita hanya nampak dan mahu nampak insan2 yg KITA MAHU.mahu. itulah kesalahan kita. dan itulah kesombongan kita. .
Bila rumah terbakar, tau pulak nak dail 999. ye tak? . Kesimpulannya di sini, berdasarkan pengalaman saya di saat penentuan membuat keputusan, macam si Anthony Robbins ni kata 'It is in your moments of decision that your destiny is shaped'. Pada saat genting itu, dah la takde kredit. takde duit pulak. malam buta pulak. mmg stressful. kalau setan cocok lebih skit, mmg dah lama saya ni arwah dgn sia2. (tak lah kata sekarang ni bernilai pulak.ni cte kisah dulu2.). ok. ape saya buat mase tu. nasib baiklah laptop ade, broadband pun ade. mmg gila time tu.anytime, nyawa melayang. buka facebook. cari je sape2 ntah yg tengah online. alhamdulillah. ada hamba allah yg sanggop melayan kegilaan aku time tu. tau lah kan. bila da saat genting tu, ayat pun merapu. dan weng- weng gile la. anytime boleh arwah. dia cakap lah2. borak2 dengan saya. sampai lah saya reda dan back to my sense ( da normal cara fikir.kalau time stress ngan tak stress kan lain rasenye.). alhamdulillah. dan siapa dia? saya pun tak kenal, awak ehhhhhhhhhhhh..........ANONYMOUS MACAM AWAK. DIALAH YG TOLONG SAYA, AWAK. Saya harap semua yang baca komen ni,baru faham kan dengan pesanan saya no. 3 tu dalam entri kat atas.
ok. sekian sahaja . akhirnya keluar jugak ye dr highway PLUS nih. huhu ampon ye. buat kalian yg kurang faham gaya bahasa secret. secret memang macam ni ler. zaasssss. assalamualaikum. huhu

Anonymous said...

sgt2 fhm lar ko secret.. aku pun prnh cmtu nyaris x arwah.. mmg d kala weng2.. kita gagal kemudi pendayung dgn baik, huh, setan pun ape lg.. trus n trus pdaya mmujuk kita ikut jejak dia.. MMA SETAN! anyway, aku mohon moga Allah lindungi ko & aku dr bnda2 cmni.. nauzubillah.. cau..

Marissa said...

@anonymous 16 apr: thanx awak.haha doa tu yg mahal. yelah. alhamdulillah lah awak dan saya dah terlepas dari ujian Allah yang maha dasyat tu. silap langkah. nyawa melayang.huhu. thanx for sharing. =)

Pengkongi SECRET