Tuesday, May 10, 2011

Keterbatasan hati itu ialah



Keterbatasan hati itu ialah

kekusutan hati
bergelut dengan pelbagai perkara
mahu ke depan
terasa seperti ditarik dari belakang
mahu mengundur
terasa seperti ditarik dari depan

Mahu bergerak
tapi buntu
Di mana jalannya
Meski tahu
tapi tak mampu membuat keputusan

tersiksa diri
tapi itu yang perlu



Rasa takut
Rasa gagah
Digabung sekali

Ke mana harus ku pergi?
Aku mendongak ke atas.
Lalu hatiku berkata- kata

Wahai Tuhanku,
bantulah aku,
aku tak tahu mana patut ku pergi
Tunjukkan ku jalannya
Redhailah dengan pemergian ku ini
Aku ikut mu
Kau gerakkanlah hatiku
Andai itu baik untukku

Wahai Tuhanku,
Aku rasa kau tahu,
bahawa aku mencintai Mu,
Maka tunjukkanlah aku jalannya
Aku akan ikut kata Mu

Aku redha.
Hidup ku dan mati ku
Hanya untuk Mu

Wahai Tuhanku.
Gerakkanlah hatiku

Hanya Engkau Tuhanku
Telah aku serahkan jiwaku pada Mu

Amin. Ya Robbal Alamin.





2 comments:

Anonymous said...

a'ah lah dalam hidup ni kadang2 serba salah dibuatnya
kalau terlebih ekspresi diri, dikatakan perasan nak mati
tak sedar diri, maki macam2 lagi
tersentak rasa dihati...begitu sekali
mungkin ada baiknya berdiam diri
untuk elak dari disalah erti

secret said...

@anon 10 may.
awak.hehhe allah dah beri petunjuk kat saya.=) hehe alhamdulillah.awak baca lah entri ni. hehe =) Bila Allah (Tuhan) bagi clue...

Pengkongi SECRET