Friday, May 06, 2011

Bahasa Inggeris @ English @ BI susah? Wajib Belajar wey..


Ok. Assalamualaikum semua. Secret rasa, entry ni boleh dikatakan khas untuk pelajar sekolah yang muda mudi belia remaja. Tolong lah belajar bahasa Inggeris. Ya. Mungkin ramai di antara kita akan mula mengeluarkan topik khas MEMPERKASA BAHASA MELAYU. Ya. Itu secret setuju. tetapi. Ada waktunya Pengetahuan dalam menguasai bahasa Inggeris @ BI @ English , AMATLAH PENTING. Ya. . huhu Kenapa?

Ok lah. Nak kata anak- anak atau budak sekolah zaman sekarang ni tak reti langsung bahasa Inggeris. BOHONG LAH !. Tapi adalah suatu yang lumrah untuk kita semua mempelajari bahasa asing dengan memulakan dengan perkataan- perkataan tidak senonoh, dan tidak baik. Sila tengok video ini dan anda akan faham maksud secret. Iklan ini berasal dari negara yang tidak menggunakan bahasa Inggeris sebagai bahasa pertama. Maksudnya. Bagi negara mereka, Bahasa Inggeris juga dikategorikan sebagai bahasa asing seperti yang berlaku di Malaysia. 

I WANNA FUCK YOU IN THE ASS...
Terjemahan: Saya mahu *main/jolok/  *bontot/punggung/lubang jubor 

OK. Apa perasaan kalian bila tengok video ni? Sumpah, secret gelak sampai habis. secret pernah tengok video ni bertahun dulu. Itu lah titik tolak secret untuk berazam belajar memahami bahasa Inggeris. Korang faham tak maksud iklan ni? Ya Allah... Secret mintak sangatlah kalian faham maksud iklan ni. Iklan ni, nak cerita, ada satu family ( mak ayah anak perempuan dua (2) orang) masuk kereka dan dengar lagu asing. iaitu bahasa Inggeris. Mereka layan lagu tu kerana mungkin rentak lagu yang rancak/catchy. Kalau korang tengok video ni, dan memberi respon pelik. BAGOS! tu maknanya kalian faham bahasa Inggeris. Ni yang nak bagi 5 bintang kat buku tulis. huhu. Kalau korang masih tak faham. secret terang kan. Sebenarnya mereka nyanyi lagu asing. cuba lihat video sampai habis. ada Iklan belajar bahasa Inggeris. Itu dia. Rupa- rupa nya satu keluarga tu 1 hape pun tak faham maksud lagu yang diorang dok enjoy sangat tu. ya ampun..... Malu sey kalau la faham maksud tu.huhu. ok. dah faham kan?

Kenapa WAJIB (kena) Belajar Bahasa Inggeris? 
Bukan lah nak jadi pandai sangat pun
atau
jadi macam omputih...
tapi 
SECRET TAK MAHU DIPERBODOHKAN
 DAN 
MEMPERBODOHKAN DIRI SENDIRI. =)

Kalian bagaimana?


No comments:

Pengkongi SECRET